تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 655

ترجمه کتاب `دا` به سه زبان و توزیع آن در آمریکا

در حال مذاکره برای ترجمه این کتاب به سه زبان انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی هستیم و مراحل عقد قرار.داد با مترجمان تقریباً در حال نهایی شدن است.

خبرنامه دانشجویان ایران:کتاب دا" که روایت خاطرات سیده‌زهرا حسینی از دوران جنگ را شامل می‌شود در حال ترجمه به سه زبان انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی است.

محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر - ناشر کتاب .دا" - در گفتگو با« خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر،با اعلام این خبر گفت: در حال مذاکره برای ترجمه این کتاب به سه زبان انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی هستیم و مراحل عقد قرار.داد با مترجمان تقریباً در حال نهایی شدن است.

وی افزود: برای ترجمه انگلیسی .دا"  پال اسپراکمن مترجم آمریکایی که پیش از این هم کتابهای "شطرنج با ماشین قیامت" (حبیب احمدزاده)، "سفر به گرای 270 درجه" (احمد دهقان) و اسماعیل (امیرحسین فردی) را ترجمه کرده بود مذاکره کرده‌ایم و ایشان از این کار استقبال و اعلام آمادگی کامل کرده‌اند.

مدیر انتشارات سوره مهر درباره مترجمان این کتاب به دو زبان دیگر نیز تاکید کرد: چون هنوز قرار.داد نهایی را با این دو نفر امضاء نکرده‌ایم فعلاً از ذکر اسامی آنها خود.داری می‌کنم.

حمزه‌زاده گفت: هنوز درباره انتشار و گستره توزیع این کتاب نمی‌توان سخن گفت چرا که ناشر و موزع خارجی پس از اتمام ترجمه و تحویل آن مشخص خواهد شد هر چند در صورت نیاز سوره مهر آماده همکاری برای توزیع و نشر کتاب در کشورهای مورد نظر است.

وی در عین حال از کوتاه شدن بخشهایی از کتاب .دا" در حین ترجمه به این زبانها خبر .داد و تاکید کرد: نکته‌ای که درباره ترجمه ".دا" وجود دارد و حائز اهمیت است این است که بخشهایی از آن با توجه به فضای کشورهایی که کتاب در آنها توزیع می‌شود، ضرورتاً کوتاه خواهد شد.

.دا" روایت خاطرات سیده زهرا حسینی در بصره و خرمشهر است و سالهای محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مرکزی این کتاب را تشکیل می‌دهد. این کتاب از زبان دختری 17 ساله گوشه‌ای از تاریخ جنگ تحمیل را بازگویی می‌کند و به اعتقاد اغلب کارشناسان مهمترین و تاثیرگذارترین کتاب در زمینه خاطره‌نگاری دفاع مقدس محسوب می‌شود.

تاکنون بیش از 50 هزار نسخه از کتاب ".دا" به فروش رفته و سال گذشته عنوان دومین کتاب پرفروش انتشارات سوره مهر را به خود اختصاص .داد. دا" در مدت کمتر از شش ماه بیش از 20 بار تجدید چاپ شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top